Monday, May 21, 2007

hikayat kehidupan

bismillairrahmanirrahim.salamalaykum.
juz finished driving lesson.belajar driving ni kepada saya,juga merupakan satu proses untuk belajar bersabar.

dari awal pagi,bersabarlah saya menunggu transport SKEM menjemput dari UIA.and setakat ni,rekod tak pernah tak lambat belum pernah dipecahkan lagi.tiba di skem,sabar menunggu di dewan cempaka sampai cg saya datang dengan keretanya.dah tengah memandu,bersabar pula dengan kata-kata cikgu saya yang sentiasa pedas amat untuk dicerna,berdesing telinga mendengarnya.dengan keadaan kereta yang hanya menggunakan aircond semulajadi atau lebih glamour dengan gelaran angin sepoi-sepoi bahasa yang bertiup bagai nak tak nak,berpeluh-peluhlah orang dalam kereta tua itu.setelah tensyen memandu sambil dihiburkan dengan nasihat berguna tanpa henti oleh radio semula jadi juga,calon seperti saya perlu masuk semula ke dewan cempaka menunggu kehadiran transportnya yang datang setahun sekali mungkin.eheh.selamat tiba di UIA,legalah hati calon tersebut kerana tamat sudah a lesson of life.hatinya kemudian dihiburkan oleh helaian-helaian sudoku yang sentiasa berada di tangannya.

alhamdulillah,semasa belajar tadi,oklah juga.bukit dah lulus,parking ok,3 pointer ok juga.namun saya masih bermasalah dengan handbrake.entah kenapa handbrake allergic kot dengan saya.suka je bagi saya yang tak seberapa kudratnya ni a hard time dalam menariknya ke atas dan menurunkannya.tadi,masa tengah tunggu giliran untuk buat parking,sempat juga check hp.7 miscalls and 1 message from chong yang dengan semangatnya memberitahu result interview mara sudah keluar.manakala kesemua miscalls adalah dari mia.tak sabar nak tamatkan driving lesson.

ALHAMDULILLAH,SYUKUR SANGAT2 yang TERAMAT2,saya dapat buat program ICPU-International Canadian Pre-Univ untuk bidang kejuruteraan di taylor's college.ke canadalah saya.sungguh tak pernah terfikir untuk menyambung pelajaran di sana.setakat ni,classmate saya semua dapat alhamdulillah.

taylor's college,gerun diri ini mendengarnya.ada seorang senior Alamin saya,kak aisyah z masuk sana,dan memang she had a difficult time adjusting,culture shock.hopefully ada any senior or peers taiping or alamin yang dapat taylor's.

saya dapat kampus di subang jaya.kalau yang kat petaling jaya oklah sikit,atleast dekat dengan rumah tok n sepupu saya pun ada kat sana.by the way,masa zaman ummi,ramai kawan-kawan ummi yang x lepas and terpaksa tukar untuk program US.sebenarnya,baca je taylor's college,i was really scared.tergagap sekejap.but then ummi said u have to kuat n bertahanlah,when u go oversea people will be a lot more worse.wallahua'lam.hope yang saya tak terpengaruh dengan budaya pelik-pelik dan dapat jaga pergaulan,insyaAllah.

No comments:

Post a Comment