Friday, January 16, 2009

i owe u.

bismillah,masih tertanya-tanya kenapa kita belajar? terasa betapa jauhnya differential equation, c++, anatomy, and God-knows-what-else dengan matlamat akhir? baca ini(credits to elle for the link).tajdid niat okay, this is probably only one of the so many reasons. dan tadi juga diingatkan mira shalaq:

boikot xbg effect? ape yg kite nk jwb kat akhirat nnt? apa usaha kite thdp
naseb saudara seakidah kita di palestin?! igtlh kisah nabi ibrahim. ketika nabi
ibrahim dibakar. seekor burung berulang alik dr punca air dgn membawa air yg hny
dpt dibawa dgn paruhny shj dan mencurahknny pd api yg besar itu. tetibe burung
itu ditanya, "apsal kau susah2 nk bwk air yg sket tu utk padamkn api yg membakar
nabi ibrahim tu? takkn padam punye lah api tu!" ttpi burung itu mnjwb "ak X mahu
di akhirat nnt apb ditny apekah yg aku lakukn apb nabi ibrahim dibakar sedangkan
ak tak berbuat apa2" jk burung yg X diazab pon berusaha sampai begitu skali,
inikn pula kite apbl saudara seakidah kite diBOM di palestin! igtlah bkn hasil
yg ALLAH mahu, tp usaha kite!

n ever wonder why hamas rejected the ceasefire?read here.

2 comments:

  1. Kalau seekor burung, antara makhluk2 Allah yang takkan kena hisab dan di kenakan balasan oleh Allah SWT, pun ambil kisah dan hati pasal apa yang berlaku pada Nabi Ibrahim a.s, kenapa manusia, yang memang akan dihitung dan dihisab, serta diberi balasan, juga diberi tanggung jawab sebagai khalifah kat bumi, susah sangat nak amik kisah pasal apa yang berlaku kat palestin or keadaan ummat Islam globally?

    Kerana nama dia "manusia" ke?

    'Asim : Persoalan yang timbul bila terbaca pasal cite burung dengan Nabi Ibrahim. Insafnyer....

    ReplyDelete
  2. atiqahmohammadkhuzainiJanuary 17, 2009 at 11:05 PM

    dan kite dah belajar kisah tu since darjah brp ntah.hu.

    ReplyDelete