Tuesday, January 27, 2009

sekadar mendengar fairy tale.

bismillah.lagu yang know by heart masa r2j dahulu, dan dinyanyikan hampir setiap kali sebelum mula program.

almautu fisabilillah, asma amanina.
mati dijalan Allah adalah,cita-cita kami tertinggi.

lagu yang dengar sejak kecik, know by heart every line since r2j. kenapa rasa jauh sangat eh? kenapa tak nampak bagai cita-cita tertinggi pun ya?bukan aku tidak mahu, tetapi lebih pada impian tanpa azam, tanpa niat, tanpa usaha. bagai sekadar mendengar fairy tale tentang betapa indahnya ia.

tadi, sahabatku menangis. menangis mengenangkan betapa sakitnya seluruh badan, kerana brothers and sisters kita sakit. menangis mengenangkan suatu ketika dahulu, satu batalion tentera dihantar pabila SEORANG wanita dicabuli haknya. aku tertampar. tertunduk malu. terdiam seribu bahasa.

1 comment:

  1. Yep...memang menusuk kalbu dalam2...

    entah r...mungkin sebab masalah hati tak settle kot...tu yang tak rase tuh...

    "Dan sungguh, akan Kami isi neraka jahanam banyak dari kalangan jin dan manusia. MEREKA MEMILIKI HATI TETAPI TIDAK MEMPERGUNAKANNYA UNTUK MEMAHAMI (AYAT2 ALLAH) dan mereka memiliki mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengarkan (ayat2 Allah). Mereka seperti haiwan, bahkan lebih sesat lagi. Mereka itulah orang2 lemah."
    [Al-'Araf, 7 : 179]

    * Moga kita tak tergolong dalam golongan yang Allah sebutkan nie...
    Nauzubillah.

    ReplyDelete