Sunday, October 25, 2009

o canada

bismillah,
dedicated to all malaysian muslims across canada.

copy pasted, from bankofblessings.
have you ever wondered, WHY...
  • bismillah dlm fatihah wajib, surah lain tak wajib?
  • bukak majlis dengan alfatihah?
  • semua rakaat solat pun kena baca alfatihah.
  • kenapa kat sini ada yang tak baca Bismillah ? Padahal kat Malaysia baca.
  • Selepas Imam baca Fatihah, kenapa Makmum baca lagi?
  • Mengapa ma’mum kena aminkan?
  • Mengapa al-Fatihah wajib? Lain bacaan adalah sunat?
  • Mengapa Alhamdulillah selepas Bismillah?
  • Apakah yang sebenarnya kita kena faham dalam al-Fatihah?
  • Dah bertahun-tahun baca alfatihah takde feel. macam mana nak bagi feel?

15-87

[15:87] Dan sesungguhnya Kami telah memberi kepadamu (wahai Muhammad) tujuh ayat yang diulang-ulang bacaannya dan seluruh Al-Quran yang amat besar kemuliaan dan faedahnya.

it must has great importance; as repitition in biology and science, is a sign of proven hypothesis.

THEREFORE, (here comes the suprise) lets join us in this event!

usrahMAC brings to you,

TAFSIR SURAH ALFATIHAH,

a session with fazrul ismail.

(click on the link on his name to know who he is)

October 31st- Nov 1st (9am-5pm)

Carleton university

terbuka utk semuaaaa muslimin/muslimat, di ottawa atau bukan.

5CAD per day(lunch disediakan)

any Qs?feel free to drop a comment (takpon ym je)


many contents in this post were copied from here, here and here.
SPREAD THE WORDS!

p/s:insyaAllah, people are coming in from montreal, trent, hamilton, and toronto. so if you're not from ottawa, you are not alone, and you are most welcome to come!
people in ottawa, jom jommm. bukan selalu weh.

No comments:

Post a Comment