Thursday, November 19, 2009

revert

bismillah.

"Barangsiapa dikehendaki Allah akan mendapat hidayah (petunjuk),

Dia akan membukakan dadanya untuk (menerima) Islam.

Dan barangsiapa yang dikehendakiNya menjadi sesat,

Dia jadikan dadanya sempit dan sesak, seakan-akan dia (sedang) mendaki ke langit.

Demikian Allah Menimpakan siksa kepada orang-orang yang tidak beriman."

Al-An'am:12

cp-ed from aisyah ismail.

5

semoga kita golongan yang dibuka dadanya untuk menerima islam. quoting awin, saya taknak jahiliyyah dah, saya nak jadi penghuni syurga. mari kawan-kawan?berpimpinan tangan, menuju redha Dia. jangan kasi pak tan menang lagi.

6 comments:

  1. akak selalu buat win senyum
    jzkk akak

    pegang tgn win kuat2 ok!

    jalan ni licin sgt
    senang tok win tergelincir

    wahai hati-hati perindu syurga.
    jgn pernah kau mati.
    ameen

    ReplyDelete
  2. remind me of one quote from hilal ashraf -

    “Sahabat, ana ni, nak pimpin tangan dengan enta masuk syurga. Jadi, kalau enta terjun ke dalam neraka sekali pun, ana akan terjun dalam api itu untuk tarik tangan enta semula”

    amat2 sweet kan ?

    ReplyDelete
  3. atiqahmohammadkhuzainiNovember 20, 2009 at 12:30 AM

    sweeetttt. tapi mcm takkan sanggup je untuk terjun dlm api. huuhu. kalau terjun dlm api as analogi-tempuh apa saje, then ok. tapi api neraka?erk. tak sanggup.
    tapi amat sweet. overdose gula. =p

    ReplyDelete
  4. please, pegang tangan kita jugak =)
    sama2 mencari mardhatillah.

    kalau kita tetiba one day pergi ke jalan kiri, tampar kita kuat2, tarik kita ke jalan yang kanan eh. huuuu...

    ReplyDelete
  5. atiqahmohammadkhuzainiNovember 20, 2009 at 9:49 PM

    inshaallah dila, inshaAllah <3!

    ReplyDelete
  6. ya ukhti.. pegang tangan ana juga ea =) moga cinta atas dasar taqwa ini membawa kita ke syurga.

    barakallahufik. =)

    ReplyDelete