Sunday, May 16, 2010

may15th + may16th

quoted,

Saya sentiasa mengingatkan diri saya bahawa saya adalah salah satu bukti Ummi di dunia ini, dan salah satu pelaburan sahamnya untuk akhiratnya di sana. Begitulah juga saya suka mengingatkan semua anak murid-anak murid Ummi, bahawa mereka juga sama seperti saya.

Ummi sekarang mungkin sedang dialirkan kepadanya pahala-pahala dari perbuatan kebaikan anak murid-anak muridnya. Semua kebaikan yang kami lakukan, hasil didikan Ummi, Ummi akan dapat juga sahamnya.

Sebab itu, saya tidak suka hendak mengecewakan Ummi di akhirat sana. Saya mahu menjadi salah satu saham yang memberikan keuntungan kepadanya. langitilahi.com

oh aman sungguh dunia kalau semua mutarabbi berfikiran begini. tapi atiqah! sudahkah kau menjadi mutarabbi yg menguntungkan murabbi kau di akhirat?
selamat hari guru untuk esok. hari ini, hari nakba. ulangtahun ke 62 palestin diceroboh. kalau lahir tahun itu, dah nak mati dah. israel tak keluar-keluar lagi. hm.

3 comments:

  1. oh, kita baru dengar term nakba tu. hurm
    :(. did some google, but u make it easier to understand the meaning.

    atiq, simpulan kasut dah mula longgar sana sini, macam tunggu masa nak jatuh. astagfirullah..astagfirullah..
    jangan tinggalkan kita ya murabbi kecil. heee :P

    ReplyDelete
  2. atiqahmohammadkhuzainiMay 19, 2010 at 6:49 AM

    nope kima, ni dilamaya, one of my sisters kat ottawa.

    ReplyDelete