Sunday, November 14, 2010

happy birthday

bismillah...

kalian tahu tak apa perenggan pertama mukaddimah fzq?
assyahid syed qutb tulis,"Hidup di bawah bayangan al-Quran adalah suatu keni’matan yang tidak dapat diketahui melainkan hanya oleh mereka yang mengecapinya sahaja. Ia adalah suatu keni’matan yang meluhur, memberkati dan membersihkan usia seseorang."

Yang memberkati dan membersihkan usia. pernah tak rasa dah 20 hidup, tapi sia-sia sahaja, baik tak payah hidup. frasa-frasa seperti 'lebihan dunia'-dari hadith, sangat menekankan jiwa. bandingkan diri dengan usamah bin zaid, muhammad alfateh, aduh! tension kan? rasa nak ctrl+z je.

nak delete, boleh. bersihkan usia anda, dengan hidup di bawah bayangan alquran :)

nak cara yang lebih instant? :)

puasa pada hari arafah menghapuskan dosa tahun sebelumnya, dan tahun akan datang. :)
-Hadith sahih menurut imam Muslim, Tarmizi, Ibnu Khuzaimah dan Baihaqi.

selamat ulang tahun hari kelahiran, buat november babies.
(shida, dila, kima-ikut tarikh, backwards).

Hold my hand
There are many ways to do it right

Hold my hand
Turn around and see what we have left behind
Hold my hand my friend
We can save the good spirit of me and you
For another chance

And let’s pray for a beautiful world
A beautiful world I share with you

3 comments:

  1. tak tahu kenapa, tiba-tiba rasa sangat sayang atiqah. hmm, betul tak tipu. terima kasih untuk semuanya. barakallahufik.

    ReplyDelete
  2. waiyyaki. terima kasih jugak kat salina, utk banyakkk benda. barakallahufeeki aidhon.

    kite pun sayang salina secara banyak sekali, tahu? :)
    lillah inshaAllah.

    semoga Dia yang membuatkan salina sayang kite, sayang dan cintaaakan salina juga :)

    ReplyDelete
  3. ehee, malu2 kucing plk bila tgk nama sendiri. lol. neway. thanks ika. jazakllah sebab bawak kte jumpa this road! jom sama2 tsabat and give the best inshaAllah. i still need yr tunjuk ajarr

    ReplyDelete