Sunday, December 19, 2010

999

bismillah.

sembilan sembilan sembilan.
surah sembilan, ayat sembilan puluh sembilan. 
ayat ni ingatkan saya dekat awak. hehe. dulu, awak kabut tanya macam mana nak infaq. perlu sucikan apa yang patut, kata awak.

mulanya saya ingatkan awak maksudkan sucikan duit, dari interest. maka hendak infaq.
atau mahu counterbalance duit-duit yang kita bayar tax pada negara penjajah ini, yang menyumbang pada military israel. atau mensedikitkan harta takut disoal Allah 'kenapa kau bermewah sangat ni, Rasulullah selalu lapar dan tidur atas pelepah kurma je!'

tapi awak kata, tak. awak ajar saya, infaq juga boleh mensucikan jiwa dari dosa, boleh mendekatkan diri pada Dia. hehe comel. maka ayat ini mengingatkan saya pada awak. saya jumpa yang serupa dengan ini masa marathon ramadhan lepas, tapi terlupa nak tanda, maka sangat sedih bila cari kembali tak ketemu. kunang2 menjadi saksi betapa excitednya saya bila saya dijumpakan ayat ini semasa sitting kita.

selamat hari jadi, awak. semoga berbahgia selalu, dalam redhaNya.

orang lain yang mahu rebut pahala dan faedah infaq, boleh berbuat demikian di sini. semoga Allah redha dengan kalian, inshaAllah. 

No comments:

Post a Comment