Wednesday, December 22, 2010

jutawan fakir

bismillah,
subhanallah, she never fails to come up with a story dikala aku berduka. segala puji bagi Allah.
kak siti, dan ceritanya:
tiram yang kesakitan berkata kepada rakan tiram disebelahnya, "ditengah2ku aku sesuatu yang keras dan bulat.berat aku menanggungnya..."
 
lantas, rakan tiram berkata, "ah, alangkah bahagianya aku.tiada apa yang mengganggu hidupku"
 
Dalam perbualan itu, seekor kuda laut turut sama terdengar dan berkata dalam hati, "Oh, tiram, kamu tidak tahu rakanmu itu menanggung sebutir mutiara yang sangat berharga"

so, kalau anda kerugian berjuta-juta, jangan risau, jangan gundah gulana. it only means theres a probability for you untuk untung berjuta-juta pula. 

kerana hanya orang yang melabur juta-juta sahaja boleh rugi juta-juta, dan untung juta-juta sahaja kan?

maka inilah aku. sedang berbisnes juta2 (12:108), tapi fakir sebenarnya. hehe. 

No comments:

Post a Comment