Sunday, January 2, 2011

bismillah,

pagi terakhir bermathurat bersama, kita hanya tinggal berdua. 

"allahumma inni asbahtu minka fi ni'matin wa 'afiyatin wa sitrin fa atimma 'alayya ni'mataka wa 'afiyataka wa sitroka fiddunya wal-akhirah. (Allahumma aku terjaga olehmu dalam nikmat, 'afiat, dan terjaganya rahsia-rahsiaku, maka sempurnakan nikmatMu, 'afiatMu, dan penjagaanMu itu atas ku, di dunia dan di akhirat)

pertama kali, saya merasakan doa ini sangat bermakna. kerana sememangnya, saya dibangunkan dalam nikmat pagi itu, nikmat yang sungguh besar, yakni nikmat berada bersama kamu. dan sungguh sayu, mengenangkan pagi esoknya, saya tidak akan punya nikmat itu lagi.

dan doa rabitah pagi itu, felt so right. rasa seperti, ahhh i'm reading it with the right person. yang sama-sama memaksudkannya.

dengan kamu, makin saya kenal, makin jatuh cinta. makin kita kenal, makin banyak positive traits yang saya belajar dari kamu.

dan kerana nikmat ukhuwwah bersama kamu juga, i'm able to say this quote from sambalterung dengan memaksudkannya; "siapa kata jalan ini hanya keperitan? kerna aku masih merasai kebahagiaan..."

semoga Dia yang membuatkan saya sayang kamu dan kamu sayang saya, akan sayang pada kita semua juga.

pesanan untukmu, mari ambil shortcut yang Allah beritahu dalam surah as-soff!

1 comment:

  1. masa baca mathurat tu mmg mengantuk jiddan tapi cuba jugak baca kuat2 moga lari setan.

    bila tiba doa rabitah. dengar saja bacaan kamu dengan hati yang lirih. ada certain part yg terasa sayu kejap. tapi tak fikir apa pun time tu. mcm kosong jap.

    bertemu tak jemu. berpisah tak gelisah.

    bila kita nak berpisah, hati tak terasa sedih.

    tapi bila dah berpisah, sedih terasa.

    esok harinya, tiada lagi askar yang kejutkan saya subuh-subuh pagi. huu..sangat2 terasa. mathurat pun sorang2 je. tu pun sebut slow2 je dalam hati. TT_TT

    moga bukan sekadar ritual, tetapi dibumikan ke dalam hati

    insiden bas hari itu lucu dan indah bila difikirkan..=)

    titipkanlah pesanan buatku selalu.
    kerna hati ini sentiasa memerlu..


    p.s: just wonder what u've learnt from me. =0

    ReplyDelete