Sunday, April 3, 2011

73

bismillah,

kadang2 kita tak tau nak mengadu apa kat Allah masa qiyam. (sbb tu kot tak terasa KENA bangun every night.)
sebab siang tu tak kerja dakwah all out sampai terluka tercedera, memanglah!
-kct

DUSHHH.

Sebenarnya sembahyang dan ibadat malam lebih kuat kesannya (kepada jiwa), dan lebih berkesan. Sesungguhnya engkau pada siang hari sangat sibuk dengan urusan yang panjang. 73:6-7

bangun malam ini perlu, bukan sekadar patut buat. kita sendiri PERLU untuk jiwa diri sendiri.

hei orang berselimut, bangunlah!

p/s:err quote di atas reworded by saya. kct sangat lembut dan berhikmah orang-orangnya. pastilah kata-katanya lemah lembut jua. tapi dia ada kata, "mutabaah ini minimum ya, kalau kurang dari ini tak dapat dimaafkan!" >,<

2 comments:

  1. upon reading this entry, tiba2 ter-refresh kata2 ni: jangan cari Allah hanya bila susah sbb hakikatnya kita sentiasa perlukan Allah. apatah lagi bila hakikat kejadian kita adalah utk beribadah kpdNya dan redhaNya menjadi satu-satunya matlamat kita.

    betul bila Allah kata,"Ingatlah Aku, Aku akan ingat kepadamu". padahal siapalah kita utk mendapat ingatan dari Allah. bila begini, sgt benar pulalah erti basmalah yg kita sentiasa baca dan ulang2: Dengan nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang.

    Allah sentiasa ampunkan kita, sedangkan manusia mana di atas muka bumi yang akan sanggup untuk sentiasa memaafkan bila kita asyik menderhaka..

    Maha Suci Allah, Tuhan Pencipta kita semua:)
    -FM

    ReplyDelete
  2. Salam.

    saya pun pengsan upon kct's reworded words T_T

    -syaimaa'-

    ReplyDelete