Sunday, May 29, 2011

oh patutlah!

bismillah,

of group 'kamimakanbanyak'.

melihatkan mereka yang ramaaaai, aku sangkakan mereka baru hendak belajar makan, masih bertatih. rupanya, mereka makan memang sungguh-sungguh banyak (hamasah dan kefahaman mereka sangat tinggi)! pandai berdiri atas kaki sendiri pula tu. ada masa lapang sahaja, terus ajak kumpul makan snek kulsem (kuliah sepuluh minit).

sangat bersemangat juga untuk promote makanan pada adik-adik yang belum tiba. sudah brainstorm menu segala (planat). padahal mereka baru diperkenalkan dengan makanan belum sampai setahun. bak kata seorang kakak, mereka ni memang pertolongan dan miracle Allahlah. kejadian mereka, adalah di luar batas pemikiran manusia.

TAPI, bila mereka cerita bagaimana kakak-kakak mereka memperkenalkan makanan pada mereka (DF), akan jadi "ohhh patutlahhh!".

bakpo kawe kato gitu? cara mereka berbuat, membuatkan adik-adik yang dikejar merasa spooked, adik-adik akan merasa creepy! gilakah kakak-kakak ini?

maka mereka sudah menepati dan mencapai threshold berbuat kerja memperkenalkan makanan sehingga dilabel gila.



ohhh dah capai threshold gila dakwah, patutlah hasilnya begitu? kita masih menyorok2, bagaimana dunia nak berubah?

ya, saya tahu, result bukan hasil dari usaha manusia, tapi melihatkan usaha kita yang tak setanding dengan usaha mereka, maka akan kata "ohhh patutlahhh hasilnya pun tak setanding mereka." sunnatullah kot!

3 comments:

  1. astaghfirulla..

    kita masih mahu beralasan, bermanja, dan stay dlm comfort zone? aduhh.. zaaaap betul time baca ni..astaghfirullaaladzim~!

    ReplyDelete
  2. blog ukhti sering mengingatkan diri ini..jzkk~

    ReplyDelete
  3. to kak ummu:waiyyak, dan ketahuilah akak, blog akak pula sangat sering menaikkan graf saya. bila saya nak tutup blog, tak jadi sbb tgk blog akak. jzkk akak. keep on writing =)

    to liana:true =(

    ReplyDelete